Innlandstrafikk og Mobilitet til lunsj vinner årets priser!

Det var knyttet stor spenning til hvem som i år ville stikke av med de to gjeve prisene, og tildelingen til to glade, stolte og verdige vinnere satte et fint punktum på en innholdsrik konferanse.

Innlandstrafikk og Mobilitet til lunsj vinner årets priser!

Tradisjon tro ble det under årets Kollektivkonferanse delt ut to priser – Kollektivprisen og prisen for Årets ildsjel.

I begge kategorier var kandidatene nominert av kolleger i bransjen selv, og begge steder var det i år sju nominerte. Les mer om alle de nominerte til Kollektivprisen her, og de nominerte til prisen Årets ildsjel i kollektivtrafikken her.

I sistnevnte pris, var det nedsatt en jury til å gå gjennom alle de nominerte, og det var merkbart mye følelser å spore i salen i minuttene før juryleder Bjørne Grimsrud avslørte vinneren. For hvordan velger og vraker man blant så dyktige, og samtidig vidt forskjellige, kandidater? Hva ville juryen vektlegge mest i årets tildeling?

For Kollektivprisen, var saken en noe annen. Heller ikke der visste folket i salen hvem som skulle vinne, men her var det heller ingen jury som kunne smile lurt fordi de visste hvem det ville bli. Dette fordi dette var en publikumspris, hvor konferansedeltagerne fikk anledning til å stemme frem den kandidaten de mente fortjente prisen aller mest.

Mobilitet til lunsj blir Årets Ildsjel

Dette var året da denne prisen skulle ta en ny, liten vending, og bli tildelt en kandidat som skilte seg markant fra de tidligere vinnerne – og fra de andre kandidatene.

Mobilitet til lunsj ble etablert under pandemien for å være en lavterskel, digital møteplass for alle som er opptatt av mobilitet, og har på få år etablert seg som en viktig arena for erfaringsutveksling, kompetansedeling og nettverksbygging. Nettverket drives på dugnad av en engasjert gjeng som jobber i ulike aktører innen mobilitet og samferdsel. Les mer om vinneren her.

Innlandstrafikk vinner Kollektivprisen

En synlig stolt og rørt sjef i Innlandstrafikk holder takketale.

Det var altså Innlandstrafikk som publikum ga flest stemmer, og som dermed kunne innta scenen for en hyllest fra resten av bransjen, og ta med seg bildet som det synlige beviset på seieren hjem til Innlandet.

 

Innlandstrafikk har målrettet jobbet med å skape en sømløs opplevelse for de reisende og finne en enhetlig løsning for billettsalg. Dette har de løst gjennom et tett samarbeid med Entur, hvor alle selskapets billetter nå er samlet, og egen app er – som de første i landet – lagt helt vekk. Les mer her.

Kollektivtrafikkforeningen gratulerer vinnerne så mye med årets priser!

Les også: