Merete har jobbet i Skyss og kollektivbransjen siden oktober 2008, altså ganske nøyaktig 15 år. Merete er en rendyrket markedsfører. Hun har ofte ansvar for Skyss sine markedskampanjer og har gjennom mange år bidratt tungt til å bygge opp merkevaren Skyss og til å posisjonere kollektivtilbudet som attraktivt for de reisende.
Mange av kampanjene som er blitt utviklet for Skyss under Merete sitt oppsyn, har vakt regional og nasjonal oppmerksomhet for sin oppfinnsomhet, kvalitet og humor. Gøyale nyord som «snylteagurk», «seteokkupant», «brøytebølle» og «sperreløk» har på Merete sin vakt funnet veien inn i ordforrådet til vestlendingene, og med hennes innflytelse har kjendiser som Leo Ajkic, Lars Vaular, Kjartan Lauritzen og Maria Stavang vært frontfigurer i kampanjer fra Skyss. Mange av kampanjene der Merete har hatt en finger med i spillet, har også vunnet reklamepriser.
I tillegg til å ha hovedansvar for en lang rekke kampanjer, er Merete ofte medansvarlig i arbeidet med andre kampanjer, med formål om å øke kompetansen hos mindre erfarne medarbeidere. Dette gjør hennes til en uvurderlig del av arbeidsgruppen.
Hun har høy arbeidskapasitet og liker å skape virkningsfull markedskommunikasjon. Hun er ikke minst veldig opptatt av godt samarbeid. Dette kommer spesielt tydelig fram i hennes deltakelse i Kollektivtrafikkforengen sitt markedsforum, der hun alltid er positiv til å holde innlegg og utveksle erfaringer med sine kolleger i andre mobilitetsselskap.
Merete er en høyt verdsett kollega, og hennes engasjement, driv og blide åsyn er et eksempel til etterfølgelse.