Marina Heyerdahl startet sin reise i kollektivbransjen i 2000. Først som informasjonskonsulent i Sporveien, senere inn i Ruter da dette ble opprettet. I mange av årene sine i Ruter, har hun hatt lederansvar for kundeinformasjon.
Marina er meget entusiastisk og brenner for alle deler av kollektivtrafikken på en måte som få andre, og har et stort hjerte for både Ruter og kundene. Som personalleder er hun også en svært varm og inkluderende person, og gjennom fagforeningsarbeid har hun også vist evne og ønske om å bidra til styrking av fellesskapet og samholdet de ansatte imellom.
Ellers er hun en svært aktiv dame med masse engasjement for både historie, nåtid og fremtid. Hun engasjerer seg både i lokalsamfunnet og for å bevare kollektivtrafikkens rike historie. Det siste har hun særlig vist gjennom arbeidet med Sporveismuseet og medvirkning til bøker om kollektivtransport.
Marina Heyerdahl har gjennom å vie et langt yrkesliv til kollektivtrafikkens tjeneste, vist at hun er en sann ildsjel for bransjen. Med en genuin interesse for både kollektivhistorie og gode kundeopplevelser, med engasjement for kollektivtrafikkens viktige rolle i det grønne skiftet, samt evner til å skape en trygg og god hverdag for sine kolleger, så har hun lagt ned en betydelig innsats for både Ruter og kollektivtrafikken generelt.