Vi har i år fått inn hele 17 nominasjoner til prisen som Årets ildsjel i kollektivtrafikken! I tiden som kommer, vil vi presentere hver og en av dem, og begynner med Anita Berg fra Vestfold kollektivtrafikk.
Anita har vært leder av VKT sitt kundesenter siden 1998, og har gjennom mer enn 25 år gått på jobb med en innstilling som alltid er positiv, og med høye ambisjoner om å ha fornøyde kollektivkunder hver eneste dag. Gjennom sin daglige omsorg for medarbeidere, bussjåfører og kunder som trenger støtte og hjelp, bidrar hun til at alle oppgaver blir løst på et særdeles høyt nivå.
Senteret leverer telefontjeneste (177-tjenesten) med skyhøye besvaringstall samtidig som at kunder får betjening over skranke. Kundeklager som kommer inn, blir tatt vare på og behandlet på løpende bånd, med det resultat at saker blir løst på en hurtig og tilfredsstillende måte for kunden, og man minimerer antallet klager som går videre til andre instanser. I tillegg utføres det et «etterforskningsarbeide» for at gjenglemte saker skal finne veien tilbake til sine eiere.
Dersom det innføres nye systemer og brukerdokumentasjon ikke er på plass, så lager Anita dette selv på eget initiativ, og etter selv å ha funnet ut hvordan ting henger sammen. Er det tid ledig og behovet er der, tar Anita kosten og koster sporene på bussterminalen med dens tørste selvfølgelighet. Da har vi ikke nevnt snømåking, omorganiseringer, alle typer reparasjoner og en rekke andre utfordringer som Anita løser på strak arm. Ingen oppgave er for stor eller for liten!

