Kollektivtrafikkonferansen 2011 samlet i overkant av 190 deltagere i Oslo 10. november. Hovedtema for konferansen – Et attraktivt kollektivtilbud – hva er kundenes forventninger, behov og krav i dag og i framtiden?, ble belyst med flere underliggende tema både på hvilke retning forbrukerne går, hvordan ny teknologi kan hjelpe oss, hvordan man når ulike kundegrupper, hvordan man planlegger og skreddersyr kollektivtrafikken på best mulig måte og hvordan man får flere fornøyde kunder.
Presentasjoner fra konferansen
Trender og teknologi
- Fremsikt:- Hvor går forbrukerne? Ole Petter Nyhaug, leder og partner OnLive Research AS.
- Mobile muligheter for kollektivtrafikantene, Synnøve Kleive, konsulent Bouvet ASA.
- Flere kollektivreiser med et mer attraktivt sortiment, Fredrik Larsson, ansvarig sortiment och pris Västtrafik AB.
- Hvordan få ungdommen til å reise kollektivt?, Mari Winsents, 2. nestleder Natur og Ungdom.
Markedskunnskap – veien til ulike kundegrupper
- Kollektivtrafikk i distriktene med nye øyne, Film og presentasjon ved Bengt Aarum, rådgiver Østfold kollektivtrafikk.
- Et bedre kollektivtilbud gjennom økt kundeinnsikt, Vibeke Skar, merkevaresjef, og Espen Martinsen, leder strategi og tilbudsutvikling, Ruter As.
- Skreddersydde kollektivreiser til og fra jobb, Karianne Haarr Nedrebø, kommunikasjonssjef Kolumbus.
- Flytoget, en vinner på skinner, Sverre Høven, direktør kommersiell og drift Flytoget AS.
Kollektivtrafikk i vekst og utvikling
- Skyhøye forveninger til kollektivtrafikken i Gøteborg, Line de Verdier, projektledare Västsvenska paketet K2013, Västtrafik AB.
- Hva kreves for å oppnå en fordobling av kollektivtrafikken? Bård Norheim, daglig leder Urbanet Analyse AS.
- Et godt eksempel fra Sundsvall, Helena Reinhagen, kommunikationsdirektör og Elisabeth Adreasson, affärsutvecklingsdirektör Keolis Sverige.